VI SÖKER

Affärsenhetsansvarig

 

Ny affärsenhetsansvarig till Ledningssystem – är det du?

Vi söker dig som vill driva våra tjänster inom brandteknisk kartläggning av byggnader samt koncept brandskydd där vi hjälper kunden att i sin helhet få koll och kontroll på sitt brandskyddsarbete.

Personlig lämplighet är en avgörande faktor i vår rekrytering. Hos oss går tillväxt hand i hand med gemenskap, utveckling och förtroende. Säkra lösningar skapar vi bäst tillsammans.

Hoppas vi ses!

ROLLBESKRIVNING – AFFÄRSENHETSANSVARIG LEDNINGSSYSTEM


 

Affärsmässighet

> Leda och koordinera enhetens samlade framdrift gentemot affärsmål.

 > Definiera och följa upp nyckeltal för att säkerställa att affärsmål kopplat till omsättning, vinst och kvalitet uppnås.

 > Utvärdera och optimera interna processer för att förbättra enhetens produktions- och leveransförmåga.

 > Samverka med övriga affärsenheter för att nå gemensamt uppsatta mål och skapa synergieffekter.

 > Svara för uppdragsekonomi i enhetens samtliga uppdrag (genom bland annat budgetarbete, fakturering och uppföljning).

 

Ledarskap

> I samverkan med HR säkerställa att uppdragens komplexitet kan matchas av rätt tillgängliga resurser och kompetenser, samt motsvarar medarbetarnas utvecklingsbehov.

> I samverkan med HR rekrytera och onboarda nya medarbetare för att säkerställa en kompetent och engagerad arbetsstyrka inom enheten.

> Medverka till en god arbetsmiljö och bidra till medarbetarutveckling av enhetens dedikerade resurser.

> Vid behov agera i roll som uppdragsansvarig i enskilda projekt.

Produktutveckling

> Analysera, utvärdera och förbättra enhetens produktportfölj gentemot prissättning, lönsamhet, produktförädling, digitalisering samt utveckling av nya produkter.

> Samla in, analysera och bemöta feedback från kunder för att kontinuerligt förbättra produkter.

> I samverkan med Kunskapsorganisationen säkerställa att produkternas komplexitet kan matchas av rätt tillgänglig kunskap och regelverksefterlevnad.

Sälj/Kundvård

> Ansvara för och driva mot mål i egen säljbudget kopplat till både nya och befintliga kunder.

> Utgöra mottagare för förfrågningar, bedöma omfattning, komplexitet, resurs- och kompetensbehov samt upprätta anbud.

> Medverka vid och vid behov driva marknadsanalyser för att förstå kundbehov, identifiera nya affärsmöjligheter samt analysera konkurrenssituation.

> I samverkan med Sälj och Marknad skapa förutsättningar för långsiktiga affärsrelationer och stimulerande uppdrag för våra medarbetare.

> Delta i säljprocessen kopplat till merförsäljning i uppdragen samt medverkan som stödjande resurs vid införsäljning.

Ansökan

Låter det här intressant? Kontakta Ann-Catrin.

 

 

 

ANN-CATRIN SANDSTRÖM

Konsultchef,
Brand- och civ.ing. Riskhantering

+46 70 694 77 05
ann-catrin.sandstrom@sakerhetspartner.se

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial