VI SÖKER
Affärsenhetsansvarig
Ny affärsenhetsansvarig till Ledningssystem – är det du?
Vi söker dig som vill driva våra tjänster inom brandteknisk kartläggning av byggnader samt koncept brandskydd där vi hjälper kunden att i sin helhet få koll och kontroll på sitt brandskyddsarbete.
Personlig lämplighet är en avgörande faktor i vår rekrytering. Hos oss går tillväxt hand i hand med gemenskap, utveckling och förtroende. Säkra lösningar skapar vi bäst tillsammans.
Hoppas vi ses!
ROLLBESKRIVNING – AFFÄRSENHETSANSVARIG LEDNINGSSYSTEM
Affärsmässighet
> Leda och koordinera enhetens samlade framdrift gentemot affärsmål.
> Definiera och följa upp nyckeltal för att säkerställa att affärsmål kopplat till omsättning, vinst och kvalitet uppnås.
> Utvärdera och optimera interna processer för att förbättra enhetens produktions- och leveransförmåga.
> Samverka med övriga affärsenheter för att nå gemensamt uppsatta mål och skapa synergieffekter.
> Svara för uppdragsekonomi i enhetens samtliga uppdrag (genom bland annat budgetarbete, fakturering och uppföljning).
Ledarskap
> I samverkan med HR säkerställa att uppdragens komplexitet kan matchas av rätt tillgängliga resurser och kompetenser, samt motsvarar medarbetarnas utvecklingsbehov.
> I samverkan med HR rekrytera och onboarda nya medarbetare för att säkerställa en kompetent och engagerad arbetsstyrka inom enheten.
> Medverka till en god arbetsmiljö och bidra till medarbetarutveckling av enhetens dedikerade resurser.
> Vid behov agera i roll som uppdragsansvarig i enskilda projekt.
Produktutveckling
> Analysera, utvärdera och förbättra enhetens produktportfölj gentemot prissättning, lönsamhet, produktförädling, digitalisering samt utveckling av nya produkter.
> Samla in, analysera och bemöta feedback från kunder för att kontinuerligt förbättra produkter.
> I samverkan med Kunskapsorganisationen säkerställa att produkternas komplexitet kan matchas av rätt tillgänglig kunskap och regelverksefterlevnad.
Sälj/Kundvård
> Ansvara för och driva mot mål i egen säljbudget kopplat till både nya och befintliga kunder.
> Utgöra mottagare för förfrågningar, bedöma omfattning, komplexitet, resurs- och kompetensbehov samt upprätta anbud.
> Medverka vid och vid behov driva marknadsanalyser för att förstå kundbehov, identifiera nya affärsmöjligheter samt analysera konkurrenssituation.
> I samverkan med Sälj och Marknad skapa förutsättningar för långsiktiga affärsrelationer och stimulerande uppdrag för våra medarbetare.
> Delta i säljprocessen kopplat till merförsäljning i uppdragen samt medverkan som stödjande resurs vid införsäljning.
Ansökan
Låter det här intressant? Kontakta Ann-Catrin.
ANN-CATRIN SANDSTRÖM
Konsultchef,
Brand- och civ.ing. Riskhantering
+46 70 694 77 05
ann-catrin.sandstrom@sakerhetspartner.se